MENÜ

Honlap címe

Játszma

A kézilabda lényege csupán annyi, hogy az ellenfél kapujába dobjuk a labdát.

A játék két félidőből áll, melyek 30 percesek. A pályán 7-7 játékos lehet a csapatokban.

Kapus

A kapus a saját kapujának előterében korlátlanul mozoghat, akár a labdával is, figyelmen kívül hagyva a mezőnyjátékosokra érvényes lépésszabályt. A kapus a kapuelőtérben védekezés céljából bármely testrészével érintheti a labdát, azonban eközben nem veszélyeztetheti az ellenfelet. A kapuelőteret elhagyva viszont a mezőnyjátékosokra vonatkozó szabályok érvényesek rá is. A hatos vonalon kívül nem ütközhet az ellenfél játékosával, különben piros lappal kizárják, azaz a mérkőzés hátralévő idejében nem léphet már pályára.

  • jobbszélső
    • támadáskor: balkezes, szélső játékos, indításoknál gyakran ő ugrik be, vagy középre tör
    • védekezéskor: posztján védekezik, zavaró, vagy középső védő
  • jobbátlövő
    • támadáskor: balkezes, átlövő játékos, tehát az egyik fő gólszerző, fontos a játékkapcsolata a belső emberekkel
    • védekezéskor: posztján középső védő
  • irányító
    • támadáskor: jobb- vagy balkezes, ő a karmester: a csapat vezére, mozgatója, „figura-bemondója”
    • védekezéskor: posztján szélső védő vagy zavaró
  • balátlövő
    • támadáskor: jobbkezes, átlövő játékos, tehát az egyik fő gólszerző, fontos a játékkapcsolata a belső emberekkel
    • védekezéskor: posztján középső védő
  • balszélső
    • támadáskor: jobbkezes, szélső játékos, indításoknál gyakran ő dob ziccert, vagy középre tör
    • védekezéskor: posztján védekezik, zavaró, vagy középső védő
  • beálló
    • támadáskor: jobb- vagy balkezes, a „húsdarálóból” gyakran befordul és lő, de főleg nyitja és zárja a falat
    • védekezéskor: posztján középső védő

Friss beállóval készülnek a magyarok a románok ellen

Szabályok

  • A játékos a labdával három lépést tehet
  • Három lépés után a játékos ismét felugorhatik és a levegőből is továbbíthatja a labdát, de akkor a labdának még a talajra érkzés előtt el kell hagynia a játékos kezét
  • Passzív játék esetén a maximális átadások száma az előfigyelmeztető jelzés felmutatása után hatról négyre csökkent
  • Labdavezetés szabályai:

    1. Szabad a labdát futás vagy állás közben:
    2. Egyszer a talajra dobni és egy, vagy két kézzel ismét elfogni;
    3. Ismételten egy kézzel a talajra ütni (egykezes labdavezetés) és azután egy vagy két kézzel ismét elfogni, illetve felvenni;
    4. Ismételten egy kézzel gurítani és azután egy vagy két kézzel újra elfogni.
    5. Iabdavezetés után mikor megfogtad tilos újra leütni (kétszerindulás)
  • Tilos a belemenni erőszakkal a védő játékosba
  • Tilos a labda hazaadása a kapusnak
  • Tilos a belülvédekezés

 

A pálya:

Fájl:Terrain-handball.jpg

 

 

Asztali nézet